startpagina

Vakantiesite

Vijversite

Uitwaaiweekend Egmond aan Zee

Alle foto's van mijn uitwaaiweekend vindt je op http://www.mijnalbum.nl/Album=QY8WODO4

Mijn jaarlijkse uitwaaiweekend zit er weer op. Een heerlijk lang weekend aan het strand van  Egmond (aan de Hoef/aan de Zee). Dit jaar ben ik samen met mijn baasjes Edith en Gerald en de overbuurtjes Edwin en Katinka en hun kinderen Tom en Isa op pad geweest.

Op de vrijdag voor Pasen rijden we via de A1 richting Amsterdam. Iets voorbij Zaandam stoppen we omdat de inwendige mens weer zonodig iets te eten moet hebben. He, en ik dan. De mensen eten heerlijk bij restaurant de Krokodil. Iedereen geniet zichtbaar en gelukkig valt er af en toe ook een klein stukje naar beneden.

Al hoewel het al Lente, is het buiten net winter. Een grote sneeuwbui trekt over en de wereld om ons heen veranderd met de minuut. Nadat de auto’s weer sneeuwvrij zijn gemaakt rijden we het laatste stuk naar Egmond aan de Hoef. Hier worden we verwelkomd door de vrouw des huizes.

Het huis Leniko, die we voor dit paasweekend huren ziet er tiptop uit. Een mooie woonkamer, een keuken zonder vaatwasser, dus baasjes mogen hun favoriete hobby enkele dagen uitoefenen, drie slaapkamers en een mooie badkamer. Achterthuis is er nog een afgesloten ruimte, dus weg open kan ik hier niet, en een schuur met vier fietsen die de gasten ook mogen gebruiken.

In de namiddag gaan we voor de eerste keer uitwaaien. Het strand van Egmond aan Zee is op slechts enkele minuten rijden. Ik spurt gelijk naar beneden het strand op. Jippie, eindelijk weer een lekker strand om op te rennen. Het is hoogwater en het strand is niet al te breed. Na enkele honderden meters zegt Tom nog “kijk eens wat een hoge golven er aan komen”. En voor dat we het in de gaten hebben, heeft Gerald de broek tot aan zijn middel nat en ligt Tom languit op het strand. Tom is volledig “gegrepen” door een golf. Een beetje overstuur, maar vooral heftig geschrokken besluiten we met zijn allen dat we nu gelijk terug naar ons huis moeten. Daar aangekomen gaan Tom en Isa, die ook behoorlijk nat is, lekker even onder de douche. Pff wat een begin van het weekend zeg.

Avonds gaan Edwin en Gerald naar de Chinees en halen allerlei lekkere dingen mee. Zo kan ik twee dagen genieten van de rijst met een beetje vlees, mmm. Tom heeft gelukkig al weer het hoogste woord en ook Isa kan weer lachen. Als de kids naar bed zijn maken de grote mensen het gezellig met de vele kaarsjes, bier en wijn.

Na een goede, maar door de kinderen :) korte nachtrust ontbijten we met zijn allen. We hebben allerlei broodjes meegenomen die lekker warm afgebakken worden in de oven. Na het ontbijt gaat de familie Lusthusz naar Alkmaar en is het voor ons weer tijd voor een strandwandeling. Dit keer gelukkig zonder incidenten. We lopen richting Castricum. Onderweg komen we ook nog twee andere beagles tegen. Met de kleinste, een pup van vier maanden speel ik even mee. Wel jammer dat de pup aan de riem zit, maar afijn. Na enkele  kilometers keren we om en lopen hetzelfde stuk, nu in tegengestelde richting, terug naar Egmond. Thuis rusten we rustig uit, Ik op mijn kleedje en de baasjes op de bank.

In de namiddag komen de Lustuszjes ook weer terug en wordt er gezamenlijk iets gegeten. In de namiddag is het weer tijd om met zijn allen naar het strand te gaan. Halverwege komen we een mooie strandheuvel  tegen. Hier genieten we door steeds van boven naar beneden te rennen. Zowel Tom, Isa de grote mensen en ikzelf rennen meerdere keren naar beneden. Baasje kan zo mooie foto’s maken toch.

Avonds wordt er gegrild op de Teppan Yaki pan van baasjes. Allerlei lekkere geurtjes komen mijn neusje voorbij, maar helaas valt er maar weinig naar beneden. De kleine en grote mensen genieten echter met volle teugen.

Op de zondagochtend staat er weer eerst een gezamenlijk ontbijt op het programma. Buiten is het snertweer. Af en toe even droog, maar vooral nattigheid wat ernaar beneden komt. Daarom besluiten de Lusthuszjes om maar lekker dicht bij de kachel te blijven.

Bij het strand aangekomen is het eerst zoeken naar een plekje voor de auto. Langzamerhand begint het te sneeuwen en niet zo’n klein beetje ook. Liepen we eerst nog met velen op het strand, ineens voelen we ons net Remie en is het gehele strand voor ons alleen.

Lekker rennen door de sneeuw dus. Tja, waar kun je dit nog in de Lente he!!

De terugweg op het strand is wel wat lastiger. We moeten nu tegen de sneeuwbui inlopen.

Bij de auto aangekomen moeten we even zoeken welke nu van ons is haha, zoveel sneeuw ligt er op de auto’s.

Terug in ons huisje nemen de baasjes eerst een kop warme chocomelk, nou dat hebben ze wel verdiend hoor. Ik word ook niet vergeten en krijg natuurlijk ook wat lekkers.

Als in de namiddag het weer wat is opgeknapt gaan we nogmaals met zijn allen een strandwandeling maken. Dit keer rijden we naar Bergen aan Zee voor de wandeling.

Hier wandelen we op het drukke strand weer een heel stuk heen en weer.

Helaas krijgen we ook een SMSje dat de Beagle strandwandeling van het BeagleBoard forum van morgen, tweede paasdag, niet doorgaat. Door de slechte weersvooruitzichten en het feit dat mensen uit allerlei windstreken moeten komen is het niet verantwoord om de weg op te gaan. Wel erg jammer hoor, ben ik een keer dicht bij het strand als er een mooie Beaglewandeling is, gaat het niet door.

Op de tweede paasdag schijnt de zon uitbundig als ik wakker wordt. Zou het dan toch….

Al snel begint het bewolkt te worden en als we weer op het strand van Egmond aanbeland zijn zien we in de verte grote donkere wolken op ons afkomen. Na ruim een kilometer besluiten we dan ook maar om even naar een strandtent te gaan om iets te drinken. We zijn net op tijd voor de grote hagelbui binnen. Het strand is in no-time leeg, gek he. Zelf ga ik nog even buiten kijken om van dichtbij te zien hoeveel hagel er naar beneden valt.

Als het na enige tijd droog is en de zon inmiddels weer schijnt lopen we terug naar Egmond aan Zee. Hier eten de grote baasjes een bakje kibbeling of mosselen. Daarna moet er nog even geshopt worden door de dames. Ach ja, dan ga ik er wel even bij zitten.

Na de inkopen, de kids hebben wat leuk speelgoed en mijn vrouwtje heeft weer ergens een beagle knuffelbeestje gevonden, gaan we met zijn allen nog wat drinken. Hierna is het tijd om afscheid te nemen van de familie Lusthusz. Zij rijden vandaag al terug naar Hengelo, wand de kinderen moeten morgen weer terug naar school. Ik spring daarna achter in onze eigen auto en laat me nog een keer naar ons leuke huisje in Egmond aan de Hoef rijden.

Zo, nu heb ik ook eindelijk een stukje bank voor mij alleen. Tot nu toe moest ik op een kleedje op de grond liggen, maar speciaal voor de laatste avond wordt het kleedje nu op de bank gelegd. Snel ben ik in diepe slaap en komen alle belevenissen van het weekend nog een keer voorbij.

De volgende ochtend is het ook voor mijn baasjes inpakken. Als alles is ingepakt maken ze het huisje nog zo goed als het gaat een beetje schoon en wordt er voor de laatste keer af gewassen. Tegen tienen komt de eigenaresse nog even afscheid nemen. Natuurlijk wil ze ook nog even weten hoe gezellig we het hier hebben gehad. Zo horen we ook nog dat ze het huis Leniko sinds 2005 verhuurd en dat er misschien nog een ingerichte zolderkamer bij komt.

Wij hebben het meer dan prima naar onze zin gehad in dit leuke huisje en wat mij betreft komen we hier zeker nog een keer weer teug.

Nadat we afscheid genomen hebben van de eigenaresse, spring ik nog een keer in onze auto en rijden we rustig terug naar Hengelo. Hier plof ik snel op de bank op mijn eigen stekje en snurken maar. Baasjes kunnen zo rustig alles uitpakken en zorgen dat alles weer schoon wordt :).

Het weekend was wederom zeer geslaagd. Al met al hebben we alle weertypes dit paasweekend wel meegemaakt. Zon, strand en zee, maar ook regen, hagel, sneeuw en prachtig wolkenpartijen. De strandwandelingen waren voor mij natuurlijk de hoogtepunten. Heerlijk rennen over het strand en het mulle zand. Zelf een echte sneeuw strandwandeling hebben we dit jaar meegemaakt, wat wil je nog meer :) .

Ook was het weer gezellig met de overbuurtjes, al was het voor Tom even schrikken toen hij languit op het strand lag nadat een hoge golf hem te pakken had. De avonden hebben baasjes zich te goed gedaan aan allerlei lekkernijen en bier en wijn.

Het huisje was ook prima voor elkaar en met voldoende ruimte voor iedereen.

Jammer was dat de Beagle Board strandwandeling niet door kon gaan, maar wie weet komt er nog een andere mogelijkheid om al mijn beaglevriendjes en vriendinnetjes een keer op het strand te ontmoeten.

Wat mij betreft komt er volgend jaar zeker weer zo’n mooi uitwaaiweekend. Dus wie weet vindt je dan wel weer een mooi verslag van mij.

Alle foto’s van mijn uitwaaiweekend aan Egmond aan de Hoef en Egmond aan de Zee vindt je op