Uitwaaiweekend Noordwijkerhout 23-26 februari 2007

Jippie, we gaan weer naar het strand voor onze traditionele uitwaaiweekend. Dit keer helaas niet met onze overburen Edwin, Katinka en hun kinderen Tom en Isa. Tom staat al enkele maanden bovenaan op een wachtlijst voor een hartoperatie in Groningen en kan elk moment opgeroepen worden. Dit jaar gaan we met Gert en Marianne Hoekstra. Zij waren gelijk enthousiast toen baasjes vroegen of zij mee wilden gaan.

Dit jaar gaan we naar vakantiepark Solassi in Noordwijkerhout. Het park ligt aan een redelijk groot meer tussen Noordwijkerhout en de Noordzee. Tegen half elf is onze auto ingepakt en rijden langs de Hoekstraatjes. Met twee autos vertrekken we vervolgens naar ons weekendverblijf. Via de A1 rijden we naar het westen. Het pas aangeschafte navigatiesysteem wijst ons feilloos de juiste route. Even voorbij Amsterdam maken we een korte stop. In het restaurant pal boven de A4 zien we al snel dat er een file ontstaat. We doen het dus rustig aan. Gelukkig moeten wij gelijk binnendoor rijden. We rijden nog langs de keukenhof, waar jammer genoeg nog niets in bloei staat en komen zonder problemen aan bij ons vakantiepark Solassi. Na het inchecken rijden we naar ons huisje en wordt alles uitgepakt. Snel inspecteer ik het huisje en de omgeving. Mmm, niet al te groot, maar wel een lekker bed om vannacht samen met mijn baasjes op te slapen.

We gaan voor de eerste keer naar het strand. Vanaf het park is deze erg makkelijk te bereiken. Slechts n weg van 3km, die gedeeltelijk door de mooie duinen loopt en ja hoor, daar is ze zee. Op het strand mag ik gelijk los, dus rennen maar. Tja, ik kom niet te dicht bij dat vieze zeewater, maar al dat zand is toch wel het einde. Al snel zie ik een groot gat. Kan ik gelijk even voor Duitser spelen hihi. Met zijn 5n lopen we een stuk richting Noordwijk en weer terug. Mijn oren flapperen weer lekker tegen de wind in. Ja, dit is pas echt uitwaaien. Na een uurtje zijn we uitgewaaid en rijden we terug naar ons huisje.

Hier lopen we naar het Indiase restaurant en vraagt baasje of je daar ook het eten kunt afhalen. Ja, natuurlijk, maar het is toch veel gezelliger als u hier komt eten. Ondanks een grote sticker op de deur dat honden niet welkom zijn mag ik, omdat het nu rustig is in het restaurant, toch mee. Avonds gaan we dan ook gezellig met zijn 5n uit eten. De zeer vriendelijke eigenaar verwent de grote mensen met overheerlijke Indiase gerechten. Kip, rund, lam, vis, twee soorten rijst en groenten maken het een erg feestelijke maaltijd. Geduldig lig ik te wachten tot er wat naar beneden valt en af en toe kan ik dus ook proeven hoe lekker het is.

In ons huisje wordt en nog een afzakkertje gepakt voordat iedereen in diepe rust gaat. Zelf nestel ik me prinsheerlijk tussen mijn baasjes in. Af en toe heb ik wat meer ruimte nodig, dus moet ik even flink uitstrekken. Je hoort dan zon diepe zucht, snappen jullie dan nou :) .

De volgende ochtend maak ik eerst met baasje een korte P&P ronde bij het meer. Ik kan me voorstellen dat het hier zomers erg goed vertoeven is. Zwemmen, bootje varen, vissen, alles is hier mogelijk en twee restaurants zorgen dan voor de inwendige mens.

Baasjes willen vandaag naar Leiden. Hier parkeren we de auto op een parkeerplaats met een grote molen. Lekker makkelijk terug te vinden. Al snel komen we in een grote winkelstraat uit. Nou is winkelen niet mijn grootste hobby, maar ach af en toe moet je de grote mensen ook maar een pleziertje doen niet dan.

Wel moet er ook nog wat gedronken worden, dus bezoeken we eerst een gezellige koffiecorner. Baasje bestelt chocolademelk, krijgt gewone opgewarmde melk met daarbij een stokje met chocolade. Hij mag zelf zijn eigen drankje maken. Erg leuk en origineel. Hierna willen de vrouwen dan toch echt winkelen. Gelukkig voor mij en de heren, maar helaas voor de dames hebben we niet de gehele dag tijd om te winkelen. Op de terugweg stoppen we wel voor de tweede keer bij een juwelier. Hier hadden de dames een mooi horloge gezien. Zowel Marianne als Edith kopen zon horloge en laten het mooi inpakken. Met de paraplu op voor de regen lopen we tenslotte terug naar de auto.

Op de terugweg gaan we eerst nog even naar Noordwijk aan Zee. Hier gaan we natuurlijk weer even uitwaaien op het strand. Als snel krijg ik bezoek van een kleine onderdeur die graag met me wil spelen. Nou ok dan. Samen rennen en klieren we er flink op los. De andere hond wil duidelijk indruk op me maken. Steeds springt hij vrolijk over me heen en wordt ik geknuffeld. Die kleine probeert zelfs dingen met me te doen die grote mensen vaak in de slaapkamer uitproberen :) . Ach, ja ik laat hem maar, valt toch niet meer bij mij te bereiken.

Als we een eind verder verlaten Gert en Marianne het strand en lopen bovenlangs over de boulevard terug. De kleine opdonder en zijn baasjes verlaten hier ook het strand. Ik ren samen met baasjes over het strand terug, vind ik veel leuker. Aangezien we nu de wind vol tegen hebben zijn we nu toch echt wel aan het uitwaaien, jippie.

Nadat er weer koffie en chocolademelk gedronken is rijden we op de terugweg nog eerst lang de Appie Gein  voor de noodzakelijke boodschappen.

Vanavond gaan we lekker grillen op de grilplaat die Edith in haar kerstpakket had zitten.

Mmm wat ruikt dat lekker. Gelukkig ben ik goede vriendjes met Marianne en krijg ik af en toe ook een stukje. Het vele vlees, groente en salades is teveel voor n avond, dus weten we nu ook al wat er morgenavond op het menu staat.

Na het eten zit iedereen gezellig om de open haard. Ja, vrouwtje is erg goed in het aansteken van zon open haard. Gelukkig hebben we voldoende hout meegenomen uit Hengelo om het hele weekend goed door te komen.

De zondagochtend moeten we al vroeg opstaan. Vandaag ga ik weer naar een Beaglewandeling van de BeagleClub Nederland. Dit keer organiseert Joke Visscher een wandeling vanaf het strand in IJmuiden. Normaal wel wat te ver, maar nu we toch in de buurt zijn, willen we deze wandeling ondanks het slechte weer niet laten lopen.

Na het gezamenlijke ontbijt vertrekken we. Gert en Marianne blijven in het huisje. Het nieuwe navigatiesysteem brengt ons zonder problemen op de plek van bestemming. Hier nog even naar het strand lopen en ja hoor, daar zijn al mijn beaglevriendjes en vriendinnetjes al. In strandpaviljoen Beach in is het al gezellig druk en lekker behaaglijk.

Iets na 10.30 uur vertrekken we. Met ongeveer 30-35 beagles is het ondanks de vele regen weer erg gezellig. We rennen achter elkaar over het strand terwijl de baasjes de ervaringen uitwisselen. We lopen richting Bloemendaal. Als we een man zien die steeds een bal in de zee werpt die zijn hond dan weer ophaalt, moeten enkele beagles ook even polshoogte nemen. De bal wordt natuurlijk ingepikt tot groot ongenoegen van het baasje. Gelukkig wordt even later de vrede weer getekend. Als we bij enkele grote opblaasflessen komen stoppen we. Dit is het punt waar we terugkeren naar IJmuiden. Maar eerst krijgen we lekkere koekjes van Joke. Natuurlijk kunnen enkele beagles niet op hun beurt wachten en springen met zijn allen tegen Joke op. Het resultaat is dat vele koekjes op de grond vallen. Met enig gegrom zijn deze koekjes al in de vele beaglemaagjes verdwenen voordat de baasjes in konden grijpen hihi. Ik wacht netjes totdat ik van mijn baasje ook een koekje krijg.

Op de teugweg naar IJmuiden wordt er weer veel afgekletst. Baasje krijgt vooral bezoek ban de heer Lepeltak, die twee weken geleden ook bij mijn eigen Beaglewandeling in Hengelo heeft meegelopen. Halverwege loopt n beagle die door een vrijgevallen plas zeewater moet om bij de rest te komen. De plas is slecht enkele cm diep, maar deze beagle heeft echter duidelijk watervrees. Met zeer veel overredingskracht van vele baasjes zet hij/zij voorzichtig enkele stappen door het water om de korte oversteek te maken.

Terug bij het strandpaviljoen worden nog enkel mailadressen uitgewisseld en vertrekken wij weer met de auto naar ons huisje bij Noordwijkerhout.

Gert en Marianne gaan dan zelf op pad. Zij willen nog een keer naar Noordwijk aan Zee. Gelukkig hebben ze de paraplu bij zich, al is het eigenlijk wel lastig om deze op te houden met de harde wind.

Wij blijven lekker uitgestrekt achter in ons huisje. Zelf duik ik heerlijk op het bed van mijn baasjes om nog even in mijn dromen de Beaglewandeling van vanmorgen te beleven.

Avonds zitten we weer gezellig om en ik onder de eettafel. Vanaf deze eettafel komen wederom heerlijke geurtjes van al dat lekkers dat de grote mensen op de grilplaat klaarmaken. Ook nu zorg ik er voor dat ik dicht in de buurt ben voor als er toevallig iets lekkers naar beneden valt.

Na het eten nog wordt er nog een keer nageborreld voor de open haard voordat een ieder weer zijn slaapkamer opzoekt en in diepe rust de nacht doorbrengt.

De maandag is alweer de laatste dag van ons uitwaaiweekend, helaas. Alles wordt weer ingepakt en de overgebleven etens- en drinkwaren worden netjes verdeeld. Als tegen tienen alles in de autos is gepakt rijden we nog een keer richting het strand. Hier ren ik nog enkele keren lekker heen en weer op het strand en maakt baasje nog enkele mooie fotos. Gert maakt dan nog onze traditionele uitwaaiweekendfoto waar ik samen met mijn baasjes voor de zee sta.

Na een kop koffie en chocolademelk stappen we weer in de auto om de terugreis naar Hengelo te aanvaarden. Nog een keer stoppen we voor een lunch bij AC-Holten. Na de lunch nemen we alvast afscheid van Gert en Marianne en rijden daarna ieder apart terug naar ons eigen huis. Helaas, mijn uitwaaiweekend is voorbij.

Ook al heb ik mijn overbuurtjes wel gemist, met Gert, Marianne en mijn baasjes Edith en Gerald heb ik wederom een fantastisch weekend aan zee gehad. Volgend jaar maar weer dan?

Ps. Enkele dagen na ons uitwaaiweekend krijgen onze overbuurtjes te horen dat hun zoon Tom naar Groningen moet voor zijn hartoperatie. Zo komt er ook voor hen een eind aan een lange tijd van wachten. Voor mij kan dit ook nog extra goed uitpakken. Als Tom over enkele weken goed hersteld is, willen de overbuurtjes alsnog een weekend met ons op pad. Zo kan ik nog een keer lekker uitwaaien, jippie.

Een superknuffel van een zeer tevreden Dieuwke