Aanvraag inzet hulpverlening

Hulpverlening bij evenementen steeds meer een onderdeel van de gemeentelijke vergunning.

Een aantal jaren terug kon je een feestje of evenementje organiseren, zonder dat daar een vergunning voor nodig was. Als gevolg van strengere regelgeving op het gebied van veiligheid moet je vandaag de dag voor het kleinste evenement al een vergunning aanvragen.

Het gevolg hiervan is dat er steeds meer een beroep wordt gedaan op de inzet van onze hulpverleners. Niet alleen voor de sportwedstrijden, het carnaval, huttendorp en jeugdland, de Sint Nicolaas intocht en motorsport wedstrijden, maar ook voor grote evenementen als het BFO (5 mei) het Stadsfestival, het Stadshagenfestival, NK volleybal, NK tafeltennis en de Unicef run.

Op zich kunnen onze hulpverleners dit prima aan. Op het moment dat een aanvraag op het laatste moment binnen komt, ontstaat echter een probleem. Hulpverleners zijn vrijwilligers, die vanzelfsprekend ook elders verplichtingen hebben. Het is daardoor voor ons dan vaak niet meer mogelijk om hulpverleners in te zetten. Dat is jammer want daardoor moeten we soms aanvragers teleurstellen.

Vroegtijdig aanvragen voorkomt teleurstelling. Dit biedt ons tevens ruimschoots de gelegenheid met u mee te denken en te overleggen. Over de inzet van het aantal hulpverleners, maar ook over het huren van diverse materialen zoals de AED, een veldbed, brancard of portofoons. Deze zaken hebben wij namelijk in eigen beheer.

De tarieven voor inzetten bij evenementen die plaatsvinden na 1 april 2015 zijn gewijzigd. De reden hiervoor is dat onze vereniging kostendekkend moet werken.

Vanaf 1 april 2015 gelden de volgende prijzen en voorwaarden:

Als u het aanvraagformulier aanklikt, invult en aan ons terug stuurt ontvangt u z.s.m. een offerte/bevestiging.