nMethodes

nOnderstaande methodieken helpen dat een kind leert adequaat leert reageren op alle nstruikelblokken en valkuilen die hij tegen kan komen tijdens zijn persoonlijke ontwikkeling. Op zowel ncognitief als emotioneel vlak worden verschillende behandelwijzen gehanteerd en uitgevoerd. Er nwordt een keuze gemaakt uit de vele methodes die het beste bij een kind passen. Hieronder de nmethodes ik frequent gebruik .

nHet KIEW-begeleidingssysteem
nDeze methode is ontwikkeld door M.T.Bruijs, orthopedagoge en docente
naan de Masterclass Gedragsspecialist te Utrecht. Bij dit systeem wordt gebruik gemaakt van nspeltherapeutische technieken, cognitieve technieken en beeldcommunicatie.

nHet DEUGDEN-project
nDit project leert kinderen positieve en sterke karaktereigenschappen van zichzelf en de ander te zien nen te benoemen. Dit leidt tot wederzijds begrip en respect. Gezien de succesvolle resultaten van ndeze methodiek hebben de Verenigde Naties het uitgeroepen tot het beste opvoedingsprogramma nter wereld.

nR.E.T. (Rationeel Emotieve Therapie)
nHet zijn niet de problemen zelf maar de manier waarop we tegen deze
nproblemen aankijken. Bij de R.E.T. theorie wordt gebruik gemaakt van de letters ABC: aanleiding n(oorzaak), bril waardoor je kijkt (overtuiging) en C staat voor de consequentie (gevolg). Door deze nbewustwording van gedrag en vorming kunnen er op een doeltreffende manier bepaalde patronen nworden doorbroken.

nO.K.C. ( Oplossingsgericht Kortdurende Counseling )
n"Het is goed te weten wat niet werkt, het is pas echt nuttig om te weten
nwat wel werkt, want als je altijd doet wat je deed dan krijg je wat je altijd kreeg! "
nDit is vooral geschikt voor iets oudere kinderen vanaf ongeveer 12 jaar en dient voor een snelle en neenvoudige manier om kortstondige problemen op te lossen.

nSOVA-training
nDeze training richt zich op kinderen die problemen ondervinden
nin de sociale omgang met leeftijdsgenootjes. Hierbij kan gedacht worden aan de volgende ngedragsuitingen:
n- stil/teruggetrokken gedrag, weinig rekening houden met anderen
n- conflictvorming met andere kinderen
n- dominant gedrag; de baas willen zijn
n- weinig vriendjes hebben om mee te spelen.

nDENK GOED- VOEL JE GOED.
nDit is een nieuwe en baanbrekende methode voor cognitieve gedragstherapie
nvoor kinderen en jongeren. Deze therapie ligt in het verlengde van de OKC en de RET.

 

   

Welkom!   over mij   methodes   ik wil hulp vragen voor mijn kind   e-mail/tel.counseling   coaching   tarieven   speciaal voor jou   contact