Update 12-12- 2011

Per 1-1-12 wordt ik importeur van een serie driedelige rennsport  velgen, deze velgen hebben een zeer goede Alu/Mg kwaliteit

zijn onder lage druk gegoten en zijn daarna cnc nabewerkt, dit alles resulteert in een zeer hoge kwaliteit!

 hier zijn wat voorbeelden:

 

 

          

Te Koop :

(note:  altijd recht en zonder banden tenzij anders vermeld. Emblemen/randen/bouten/kleuren etc. kunnen op verzoek worden aangepast) 

Mail voor info :  sixpack71(at)gmail.com


 

 

Div . RM  va 300,- /  RS va 800,-  velgen, mail voor meer info sixpack71(at)gmail.com

 

Wat verdichte velgen

Gefeliciteerd Lionne Twan en kids !

©Anique Ermers

©Anique Ermers

 

 

 

 

Trouwerij Christiaan en Mirte:

Ikzelf zei de gek :-)

 

Gefeliciteerd Tim en DaniŽlle !

 

Interesse voor een bruiloft of gala ? sixpack71(at)gmail.com

 

 

For Bruce,Bart and Boss  :-) Enjoy your wheels ! 

 

 

 

 

 

 

Gepolijste en verdichte velgen bijhouden:

Velgen "koud"wassen d.w.z. niet (ver) mee gereden zodat ze niet warm heet zijn (remmen) 

Benodigdheden:

Emmertje warm water met druppels dreft, katoenen lap, grove spons,emmer koud water zeem, evt. luchtdruk pistool ,Unipol.

Velgen wassen, met de spons en kleine hoeken met de lap, afspoelen met koud water.

Na zemen, of afspuiten met luchtdruk, evt. unipol gebruiken voor ingedroogde waterdruppels,remstof e.d. OOK tussen bouten!

(Let op ! voordat je unipol of een ander poets/polijst middel ergens voor gebruikt, is het aan te randen om eerst een klein stukje op een minder zichtbare   plaats te proberen , dit met betrekking tot verkleuring/doffig/krassen etc. )

Daarna kun je met de grove spons nog een x wassen tussen de bouten om de unipol daar weg te krijgen,uitpoetsen hoeft dan niet

en afspoelen met koud water, Na zemen, of afspuiten met luchtdruk.

Suc6  !

 

Hier wat info over mijn bus :Vw T1 1965 Deluxe

 

Snowy 

 

 

 

 

 

 

Helaas hebben 99% van de bussen van deze leeftijd (ook uit de US) meer of minder roest schade.

dit is vooral te zien in de dorpels,vloerplaten en A,B,C stijlen. bij mij wordt alles vervangen ,wil de eerste 10 jaar zonder mankementen doorkomen.

Al het plaatwerk komt van www.evamclassic.com af, goede pasvorm,kwaliteit en super klantvriendelijk  !

Niet Schrikken :-) Er is geen ongeluk gebeurt in de binnenzijde vd balken ...

De balken zijn vervangen, daarna met Brunox behandeld, vervolgens met een loodhoudende menie en daarna met een lijnzaadolie product afgewerkt.

 

Buiten en binnendorpel linkerzijde, nieuwe vloerplaat.

Onderkant linker binnendorpel en balken voor en achter. Rechts nieuwe Dogleg 

Ook een nieuwe linker Dogleg.   

  

2 x 4 popouts 

Rechterbalken voor en achter nieuw                                                                                     R

Pa aan het werk in de bus terwijl hij commentaar/aanwijzingen vd buurvrouw krijgt ;-)

 

Stand van zaken 28 juni:

99% gelast,95% geschuurd,20% strak gemaakt ....... :-(  

de samba/deluxe trim gepolijst,viel niet tegen voor 44 jaar oud alu ..

 

 

                         Radio voor in de bus, compleet met adapter voor Iphone/mp3 via: http://www.oldtimerautoradio.nl

 

C.E. Safari's en 8 popouts incl,alle rubbers en toebehoren zijn binnen !

De Wielen zijn onderweg:  Steinerfelgen in 2x 4 j en 2x 6 j  

 

 

Inmiddels zijn het dak,binnenkant/cockpit en de bovenste laag strak en in de Epoxi gezet, tevens zijn er 2 lagen spuitplamuur opgezet.

 

 

Een Eberspacher standkachel dankzij David  ! 

Van de week maar weer verder met schuren ...

 

Bovenste helft,deuren bumpers dash. etc.inmiddels gespoten :

 

 

 

Vandaag komt (als het goed is) het Turkish erop .......

 

Turkish :

 

Deuren zijn inmiddels ook gespoten.

Morgen verder met wat klein spul.

 

Klokje ook nog even gemaakt ( 6v ) werkt weer netjes.

 

zo ..........eigenlijk best wel klaar, op 1001 dingen na :-)  maar ik kan rijden !

 

 

Dakrek is binnen en geplaatst, thanx Alain ! veel plezier met je cosmic's  :

Beetje weinig tijd gehad voor de bus maar we gaan in de winter rustig verder met het interieur en andere werkzaamheden.

 

De bus is dit weekend bij http://www.henkdehoog.nl/ in Overloon geweest voor afstellingen e.d. 

Hij loopt nu weer super, en er zijn nog wat kleine dingen verholpen, Superservice !

 

De nieuwe mondo demper : moet nog wel de flens aanpassen maar dan heb je ook wat ;-) 

 

AO bak voor straight axle ombouw, thanx to Bert van www.airmannschaft.nl

superservice ! 

 

keukenblokje voor in de bus :

 

Interieur:

 

 

Pic van 25-04-10

 

 

ndertussen staat de bus voor onderhoud bij Henkdehoog.nl

Fons en Henk hebben zorg gedragen dat mijn versnellings bak gereviseerd werd,

maar helaas is er bij de bakbouwer iets verkeerd gegaan.. maar het wordt weer super opgelost met hulp van Fons en Henk

ook bleek het vliegwiel niet helemaal zuiver recht te zijn waardoor waarschijnlijk de oorzaak is gevonden van 2 gebroken drukgroepen

Nieuw vliegwiel,drukgroep,startmotor etcetc

 

Na 3 dagen de bak terug gekregen ,wat spullen intern vervangen en een andere 4e versnelling (0.89)

Gaan we morgen verder met inbouw.

Zie ook: www.henkdehoog.nl/onderhoud.html

 

Dubbelkrings t2a hooftremcilinder met csp adapterkit gemonteerd

 

 

 

Many Thanx to :

  

Pa                   Marco               Alain

Debora            Hans                 Rob

Amber             Christiaan           Tiki Madness

Nico               Stijn                    raamcoater Klaassen

Arno               Ernst                    www.evamclassic.nl

Wesley           Dirk                     www.Kieftenklok.nl

Nicky            Markski               Autolakken Drive in wychen           

Fons en Henk de Hoog             Bandenhandel groeningen 

En nog iedereen die ik vergeten ben :-) 

 

Allemaal super bedankt voor de kleine of grote hulp ! 

 

Peter

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nieuwe eigenaar van de BBS E28 Rennsport : Nick MK3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier een stukje over mijn Bora; 

Peter's Bora :

Bj 1999 V5 Highline alle opties .

Zwart lederen bekleding,

Xenon verlichting ( in de orginele V5 unit ,expres geen v6 unit genomen,is niet mijn smaak zeg maar)

Motorkap/kofferdeksel cleaned

Geen sloten meer,japanse linker spiegel (engels glas)

Rvs plaat onder de motor (tegen beschadigen alu carter)

BSS/Koni geel  airride/schokbreker set.

BBS RS 289 18 inch met een BBS RS 301 hart. ET33 5x100 8.5 J  hoogglansverdicht.

en BBS Rennsport E28 18" 4x100 (naven zijn omgeboord naar 4x100 )  

dus seizoen 2008 staat de bora op de rechterkant op Rennsports en op de linker kant de RS 289 18 "

Sja .....als BBS freak moet je iets toch ?  ;-) 

Tijdelijk is de bora even mat zwart,wilde even kijken hoe dat stond, maar hij komt na een paar weken terug in de orginele kleur. 

Nog vragen?

Mail Peter:  pjmclaassen(AT)telfort.nl